Sain eilen kavereiden avustuksella nostettua sinisen korin pihalle ja työnnettyä oranssin talliin. Annoin auton kuivua yön yli ja tänään oli tarkoituksena tutkia, että mitä sitä tuli ostettua.
Aluksi irroitin helmalistat. Olin katsellut heti, että kaikkia listoja ei ollut irroitettu kun auto oli maalattu, joten listojen alla olisi mahdolliset pehmeät paikat näkyvillä, jos niitä olisi.
Pari pientä pehmeää kohtaa löytyikin takapyörien etupuolelta, mutta todella pienet alueet, joten nou hätä.

Maalipinta on pääasiassa ihan siisti ja aika dramaattinen. Uskonpa, että Camalan pääväri on nyt tämä Gulff:n oranssi, raidat vaan päälle ja radalle. Autossa on ollut joku lavapeite tai joku muu hässäkkä, lavan reunat on reikiä täynnä. Olisi ollut hyvä paikkailla reiät ennen maalin levittämistä, mutta ei tähän hintaan ihan kaikkea voi saada. Lava pitää maalata uudestaan jahka reiät on hitsattu umpeen. joissain paikoissa, kuten lavan pohjassa on pohjatyöt jätetty ilmeisesti väliin, maali lähtee kynnellä raapimalla, mutta olisin lavan pohjan maalannut muutenkin uudestaan kun haluan sen muun korin väriseksi jokatapauksessa.
Lavalistat on ihan priimat, ainoastaan luukunlista uupuu ja sinisessä kopassa se oli just ihan mutkalla. Taas ostoksille nettiin, kyllä jenkeistä listat löytyy.

2107505.jpg
Oikealla puolella mätää noin 5*15cm. alueella.

2107508.jpg
Vasemmalla puolella hieman vähemmän pehmeätä.

Seuraavaksi nostin auton perän ylös, runkoa pitää päästä katsomaan tarkemmin. Olin jo autoa hakiessani todennut rungon erittäin hyväksi, taka-akselin takaosassa ei ollut mitään paikkaamisen merkkejä nähtävillä kun makoilin lumihangessa. Nyt kun perä on ylhäällä, runko on vielä parempi tutkia. Runko on todella hyvässä kunnossa, ei ruostetta, ei reikiä, ei mitään moitittavaa. Ilmeisesti runko ja kori on pelastunut korroosion hampaista kisataustan johdosta, auotolla on ajettu 1/4 mailia vuosina 96-99 ja sitten 2001 auto on poistettu kilvistä, eli suolateillä ei ole hetkeen liikuttu.
Jopa pohja on ihan terve, tästä on hyvä lähteä rakentamaan kunnon autoa.

2107516.jpg
Runkoaisat on kuin tehtaalta lähtiessään, hieman kumimujua on rungon pintaan tarttunut.

2107813.jpg
Kaunista, tervettä runkoa ja peltiä.

2107525.jpg
Bensatankki ja pohja on tervettä ja suoraa peltiä, ei massaa missään. Järet 3" putkistot löytyy auton alta, putket tulee vaihtumaan projektin edetessä.

2107619.jpg
Tukeva pantakin löytyy kardaanin etupäästä, hyvä niin. Pohja edelleen hyvä.

Koska auto on palvellut kisakäytössä, oli peränä myynti-ilmoituksenkin mukaan lukkoperä. Edellisistä huonoista kokemuksista johtuen olin tämän auton kohdalla tarkkana ja varmistuin ennen osotoa, että autossa varmasti on lukko.
Tänään otin perän auki ja Hep, sarvi otsaan, lukko löytyy, mutta Kempin valikoimasta, hyvähän tommonen itse tehty Spool kyllä on. Perä on varmasti vahva ja sopii helvatan hyvin stripille, mutta ei sillä kiva kadulla ole ajella. Puskee meinaan todella rankasti kun ei ole tasauspyörästöä. Välityskin on tosi raju kadulle, luokkaa 4.10 välityksellä. Tätä olin kyllä odottanutkin kun taustalla on varttimailikisailua.
Täytyy varmaan laittaa perä kokonaisuudessaan myyntiin, kyllä joku tarttee hyvää perää ja Richmond:n välityksiä radalla. Voisin ajatella itselleni ihan kitkalukkoa ja jotain 3.23 välitystä.

2107623.jpg
Lukko mallia Kemp ja välitys "maltillinen" 4.10

Nyt täytyy ottaa itteänsä niskasta kiinni ja erotella taas runko ja kori toisistansa, vaikka runko on hyvä, täytyy sen olla tosi hyvä kun Camala lähtee kadulle. Nyt säästyy luultavasti hiekkapuhallukselta, täytyy vaan harjata ja hioa runko hyvin ja vetää maali pintaan. Hyvä siitä tulee, samalla vois sutia auton pohjankin, tiellä kun ei ole massaa, niin homma vois onnistua ihan omassa tallissakin.

2107804.jpg
Terve pohja, terveessä korissa.

2107624.jpg
Konehuone on siisti, mutta kaipaa vähän siistimistä. Hionta ja musta maali pintaan, yksinkertainen on kaunista, tavallaan.

Vaikka perä aiheutti pienen sarven kasvun otsaan, olen loppupelissä tyytyväinen hankintaan. Tällä kertaa myyjä tiesi mitä myi, eikä lähtenyt kehumaan turhaan.
Jos aikaa löytyy ja motivaatio säilyy, on Orange Camala liikenteessä pääsiäisenä.