No niin, en olekkaan hetkeen käynyt tallissa, mutta tänään vietin muutaman tunnin pähkäillen korin irroitusta.

Hetken auton ympärillä pyörittyäni, sain jonkun tyyppisen inspiraation ja ajatuksen siitä, että miten kori ja runko tulisi erotella toisistaan. Ensin nostin auton ylos, pukkien päälle siten, että pukit on tukevasti rungon alla ja pääsen vielä käsiksi kiinnityspultteihin.
Pultit lähtivät helposti auki, jopa liian helposti. Onkohan runko ollut edes kunnolla kiinni korissa? Ei varmasti!

1907828.jpg
Runko mätä kiinnityskohdasta, pelottava laite.

1907813.jpg
Puslat hiukka hyvässä kunnossa?

Uudet puslat löytyykin jo tallista, täytyy vaan asennella ne sit joskus paikoilleen, kunhan runko on kunnossa. Kaikki alustan puslat vaihdetaan uretaanisiin, jotta saadaan vähän paremmat ajo-ominaisuudet aikaiseksi.

1907808.jpg
Auto ylhäällä, pukit tukevasti rungon alla.

Kun pultit oli auki, niin piti vielä irroitella jarruputket yläpäästänsä, putket menee luultavasti vaihtoon jossain vaiheessa, mutta irti ne otin kuitenkin ihan nätisti, olivat kyllä hieman jumissa. Ohjaustanko oli helppo juttu, pultti auki varresta ja kumivasaralla muutama napakka isku liitoskohtaan. Sittenpä olikin vuorossa hankalin juttu, seisontajarrun vaijeri. Vaijeri oli niin pahasti jumissa polkimen luota, että vaijeri piti katkaista, sinänsä vituttaa kun pitää rikkoa toimivia osia, mutta eipä muukaan auttanut.

1907811.jpg
Jarruputket, mutterit oli vähän jumissa, mutta aukesivat CRC:n voimalla.

1907812.jpg
Seisontajarrun vaijeri, rankka paikka, ei olis uskonut.

Jäljelle ei jäänyt kuin polttoaineletkut. Täytyy irroitella ne tankin päästä, kun aloitan rungon irroituksen. Käsittääkseni tankki jää koriin kiinni kun runko irroitetaan, täytyy tsekata asia kun lasken rungon pois. Ajatuksena on tehdä irroitus siten, että homman voisi hoitaa vaikka yksin. Tarkoitus olisi nostaa autoa rungosta ylös sen verran, että korin voisi jättää ylös, helman kohdalle ensin pitkittäin puuparru ja sitten muutama puuparru pystyyn tueksi. Sitten vaan pukit pois rungon alta ja lasketaan varovasti runko alas. Kun runko on lattialla, renkaiden varassa, niin sitten asennetaan parimetriset puuparrut poikittain lattian alitse ja tuetaan  sen verran pitkältä päistänsä, että rungon voi rullata alta pois. Kaiken järjen mukaan homman pitäisi toimia paremmin kuin hyvin.
Tämä on siis seuraava vaihe projektissa, toivottavasti lähiaikoina. Sit pitäis varmaan rullata runko puhallettavaksi, jotta ruostevauriot saadaan kunnolla selville. Täytyy etsiä joku kioski joka hoitaisi puhalluksen, lähisköhän ruoste painesuihkulla?