Tänään sain purettua koko rungon osiin, joten runko on nyt valmis hiekkapuhallettavaksi. Takapäässä ei ollut kuin muutama tukivarsi jotka piti vielä irroittaa rungosta, pultit irtosivat yllättävän hyvin. Olin pohjustanut pultteja jo viikolla CRC:llä, joten homma oli siksikin aika vaivaton.

1941023.jpg
Etupään ylä- ja alatukivarret.

Etupään kanssa olikin sitten enemmän ongelmia. Pultit oli tosi pahasti jumissa ja irroittamiseen meni aikaa, muutama pultinkanta pyörähti siten, että jouduin pilkkomaan pultin rälläkällä irti. Ylä ja alatukivarret jarruineen lähti irti kokonaisena pakettina, joten niiden puhaltamisesta tulee mielenkiintoinen tehtävä. Alatukivarsien kanssa oli sikälikin ongelmia, koska jouset pakottivat tukivarren voimalla irti ja pultit kanittivat jumiin. Lopulta sain osat irti tunkkien, lekan yms. laitteiden avulla.

1941030.jpg
Keula kaluttu puhtaaksi.

Kyselin muutamasta paikasta tarjousta hiekkapuhalluksesta ja ainakin yhdessä puhallusfirmassa onnistuu sekä puhaltaminen, että maalaaminen. Ajattelin samalla maalauttaa rungon, jotta lopputulos olisi mahdollisimman hyvä. Tietenkin joudun vielä puhaltamisen jälkeen hitsaamaan kaikki ruostevauriot. Täytyy katsoa, josko olisi paras kiikuttaa runko talliin hitsattavaksi ennen maalaamista, tai sitten paikkamaalattava vain hitsatut paikat. Täytyy miettiä  sitä asiaa.
Taka-akseli sekä muita pienempiä osia puhalletaan erillään, sekä maalataan erillään. Näin lopputulos on mahdollisimman hyvä kun kaikki kolot tulee maalattua myös.

1941033.jpg
Runko valmiina puhallettavaksi.