Tänään oli kiireinen päivä, joten talliin pääsin vasta illalla. Käytin tunnin verran aikaa irroittaakseni kaikki esteet, jotka voisivat estää korin nostamisen rungolta.

Ensimmäisenä irroitin kisaputkiston, koko putkisto on tehty 3" paksusta rööristä, kyllä pakokaasut on liikahtaneet liukkaasti El Orange Camalan kiitäessä stripillä. Tässä olisi jollekkin hyvät putket, mulla on tarkoituksena asentaa Marteliuksen 2,5" putkisto Orangeen. Tuli hommattua toi putkisto heti projektin alkuvaiheessa.

2161237.jpg
Kolmen tuuman kisaputkisto, kylälähtee!

Seisontajarrun vaijeri piti myös irroittaa, näytti siltä, että se olisi vaihdettu joskus. Vaijeri ei ollut mistään rispaantunut ja kiilsi vielä uutuuttaan. Irroittaminen oli helppoa, kun ruoste ei ollut jumittanut vaijerista mitään kohtaa.

Viimeisenä oli jäljellä ohjauksen putki. Tässä nyt ei ollut mitään ihmeellistä, pultti auki ja liiitos irti. Nyt koppa onkin valmis nostettavaksi tukien päälle ja runko voidaan siirtää toiselle puolelle tallia. Näyttää siltä, että pelkkä teräsharjalla ja laikalla vetely riittää pohjustustöihin rungolle. Sitten vaan maali pintaan ja kasaamaan autoa.

2161240.jpg
Ohjausputki irti, kori valmis nostettavaksi.

Nyt vaan täytyy riivata porukkaa paikalle nostamaan kori rungolta.