Voi mahtavaa, sain tänään irroitettua viimeisetkin vanhat puslat etupäästä. Eipä se homma nyt niin vaativa lopulta ollutkaan. Tein vain viime yrityksellä sen virheen, että painoin liian leveällä päällä puslaa, siis työkaluna oli hydraulitunkkk jonka päässä oli iso hylsy. Viimeksi kun olin laittanut ton tunkin päähän ison hylsyn, niin hylsy pääsi painamaan puslan reunan lyttyyn ja reuna muodosti luonnollisen "huulen", joka esti puslan painumisen alatukivarren läpi. Ratkaisu oli niinkin yksinkertainen, kun lyödä huuli takasin sisään, jolloin pusla pääsi taas painumaan tukivarren läpi.


Kuvassa näkyy, kuinka "huulet" on naputettu suoraksi. Päät oli taipuneet kuten vasemmanpuoleisen yläpää tehdasasussaan.

Kun Huulet oli naputeltu muotoonsa, asettelin tunkin tukivarren päiden väliin ja lisäsin hitaasti puristuspainetta. Kun painetta oli jonkin verran ja pusla oli jännityksessä, tempaisin vasaralla tukivartta, jolloin jännitys laukesi ja pusla liikahti aukossaan. Sitten vaan lisää painetta tunkkiin ja uusi isku vasaralla. Ja hep, pusla on irti. Ei paha rasti ollenkaan, olis vaan pitänyt heti tajuta, miten homma toimii. Joskus pitää vaan ottaa projektiin hieman etäisyyttä, niin homma taas kirkastuu


Tunkki tukivarren aisojen väliin ja painetta puslan päähän. Voima riittää varmasti, vaikka rikkomaan osat jos ei ole varovainen.


Pusla on jo liikahtanut hieman, puslan yläpään ja tukivarren välissä on jo selkeä rako.

Toisen aisan pusla lähti helpommin, laitoin 2x2 puupalikan aisan U-palkin sisälle, puslan tilalle, tukemaan palkin muotoa. Muutenhan noi U-palkin päät olisivat päässeet taipumaan sisäänpäin, puupalikka estää moiset muodonmuutokset. Samaa puupalikkaa tarvitaan sitten myöhemmin, kun asennaan uudet puslat tukivarsiin. Sitä en vielä päässyt tekemään, koska jouduin taas paikkamaalaamaan näitäkin osia, olinhan naputellut vasaralla tukivarsia ja puslan alle, U-palkin pohjalle, en ollut aikaisemmin muutenkaan päässyt maalia sotkemaan.


Alustan osat valmiina asennettavaksi, kohta alusta on taas rullavana.

Nyt kaikki alustan osat on maalattu, ehkä jokunen pikku osa vaatii vielä maalia pintaan, mutta pääasiassa siis osat maalissa. Seuraavaksi pitää asentaa noi uudet uretaanipuslat noihin tukivarsiin ja sitten pääseekin kasaamaan etupään.
Takapään kanssa on vielä vuorossa perän asentaminen taka-akseliin ja sitten alusta onkin periaatteessa valmis, no aikaahan tää homma ottaa vielä vaikka kuinka.

En aja Orangella american car showhun tänä vuona, se on jo varma asia, mutta mahdollisuudet on kyllä saada auto liikkeelle ennen syksyä. Ehkä noi tavoitteet on olleet liian kovat nykyiseen elämäntilanteeseen nähden.