Pikkuapuri ja isäntä ittte oli tänään taas tallissa. Järjestettiin vaimolle vähän omaa aikaa välillä, ettei aina tartte olla "kiinni" Ukossa.
Alkujaan olin ajatellut laittavani eteen jarrulevyt ja vaihtaa samalla laakerit. No eihän niitä vanhoja laakereita irti saanut ilman kunnon työkaluja, sama ongelma tulisi eteen myös laakereita asentaessa, joten osat täytyy viedä R-Koneistukseen, jossa homma hoidetaan ammattitaidolla ja nopeasti. Samalla voisi viedä myös taka-akselin, sinnehän vaihdetaan myös kaikki laakerit.
Samalla kun auto ja osat on levällään, niin vaihdetaan kaikki mihin on varaa ja mikä on järkevää tällä tasolla, missä projektin kanssa liikutaan.


Levyt valmiina vietäväksi koneistamoon, ruosteinen levy on Orange Camalasta.

Orangen oikean puolen jarrulevy oli vaurioitunut, kun levyyn oli jyrsiytynyt syvä ura. Eipä hätää, sinisessä autossahan on suhteellisen siisti levy, joten sitä sitten irroittamaan.
Taas vaihteeksi tuli vastaan se seikka, että länsirannikon omistaja ja sen kaverit ei kyllä osaa tehdä mitään, ei niin mitään, kunnolla. Sille puolelle, josta levyn irroitin, oli vaihdettu laakerit hiljattain, koska vaseliini oli vielä kirkasta. No vittu joo, jos kerran jotain tehdään, niin voisko edes yrittää tehdä kunnolla. Nyt oli jäänyt mutteri löysälle, varmaan puoli kierrosta. Miksi sitä mutteria ei ole voinut kiristää kunnolla, ei ihme, kun ohjauksessa tuntui klappia? Olihan laakerit ja jarrulevy jääneet löysälle, siten myös toinen eturengas oli akselin varassa miten sattuu. Ei voi kun ihmetellä niitä "ammattilaisia", jotka sinistä Camalaa on korjaillu. Ihan pkkuisen tekisi mieli antaa isän kädestä, naurettavaa meininkiä tommonen!


Oli vähän jäänyt mutteri löysälle, varmaan puolen millin rako mutterin ja prikan välissä.

Eli päivän saavutukset jäivät aika laihoiksi, kiinnittelin jotain pölysuojia ja pikku osia etupäähän. Täytyy varmaan tässä odotellessa kiinnittää jarruputket runkoon, saapahan edes jotain aikaiseksi.