Tänään laittelin perää siihen kuntoon, että huomenna saadaan appiukon kanssa se toivottavasti asennettua ja säädettyä. Sitten saa vihdoin taka-akselin runkoon kiinni ja renkaat alle, sitten projekti olisi siinä vaiheessa, missä halusinkin sen olevan talviloman jälkeen, eli periaatteessa rullaavana. Perän kanssa touhusin sen verran, että pyöräytin ison rattaan 180° perään nähden, näin sain sivuttaisheiton pienennettyä noin 2 kymmppin, kun se aluksi oli luokkaa 7 kymppiä.
Shimmejä etsin joka paikasta ja vihdoin sain lähes sopivat Lauttasaaresta, Etralta. Luultavasti sieltä olisi löytynyt kaikki laakeritkin, ainakin millimitoissa olevat, tuumaset on vähän ongelmallisempia. Kannattaa kysellä noista laakerilikkeistä hintoja, ovat selkeästi edullisempia kuin autotarvikeliikkeet. Shimmejä joutui pikkasen pienentämään, kun halkaisija oli millin isompi, kun laakerin ulkokehä, mutta hinta shimmeille oli vähän toista kymppiä, eli tyyliin halpa.
Ostin muutamaa eri paksuutta, jolloin saa varmasti säädettyä perän kunnolla.

Kun sain perän asennuskuntoon, ajattelin hitsailla kuskin puolen lattian, siinähän oli muutama pikkuinen reikä. Ei muuta kuin uutta peltiä reikien tilalle ja pakkelit pintaan. Seuraavaksi hion pakkelit ja vedän maalin sisäpuolelle ja ulkopuolelle sudin massaa. Pysyypähän taas vedet auton ulkopuolella. Muutamia reikiä pitää vielä paikata kun Orangessa on ollut aikanaan lattiasifteri ja kaapelille on tehty reikä pohjaan, mutta ruostetta ei pitäisi olla enempiä pohjassa.

1239981362_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Merkkasin alkuperäisn kohdan ja käänsin ratasta 180°, hyvä tuli.

1239981316_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kun ratas oli uudessa asennossa, heittoa oli noin 2 kymppiä, riittävä tarkkuus mun mielestä?

1239981417_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Shimmit löytyi laakerikaupasta, yllättävä paikka löytää moisia osia, eikö?

1239981548_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Uutta lattiapeltiä ja pakkelia, vielä vähän ruma. Hionta ja maali päälle, hyvä siitä tulee ja jää vielä piiloonkin maton alle.

Eli huomenna pitäisi säätää perä kohdilleen ja asentaa taka-akseli runkoon, saa nähdä miten käy. Olisihan se mukava päästä työntelemään runkoa renkaiden varassa, sitten vaan kori päälle ja moottori paikoilleen.