En saanut viikonloppua vasten perän osia, joten piti keksiä jotain muuta laittoa. Perän kanssa tilanne näyttää siltä, että välitykset tulevat olemaan 4,10. Niiden harvempien 3,23 välitysetn kanssa olisi joutunut tekemään aika paljon hommia. Ison rattaan ja perän laipan väliin olisi joutunut sorvauttamaan 7mm. paksun soviterenkaan, hinta toista sataa eeroo. Lisäksi olisi pitänyt muokata rattaan pultinreiät, tarpeeksi pitkiä tuumasia pultteja, vastakierteellä ei ole tarjolla. Eli rattaan reitä olisi siis pitänyt porata auki ja tehdä uudet milliset kierteet. Hinta viiskyt eeroo. Eli koko homma olisi maksanut sen verran kun uudet välitykset.

No nyt siis pitää laittaa tiuhat välitykset taakse, onko kellään kokemuksia noin tiuhasta perästä normaalissa ajossa, miten auto käyttäytyy ja mitä vaikuttaa kulutukseen?

Tässä viikonloppuna laittelin etupäähän uudet raidetangot, eipähän ole ohjauksessakaan klappia ja tietääpähän senkin, että menee vuosia, ennen kuin tarttee noihin etupään osiin koskea.

Lisäksi maalasin auton lattian ja lavan alla olevan tilan kokonaaan mustaksi, sen verran paistaa vielä punainen maalin alta, että pinnat pitää sutia vielä toiseen kertaan. Näyttää vahvasti siltä, että auton väritys tulee olemaan Gulf:n oranssi ja musta, kautta linjan. Sisusta saa olla penkkien ja kojelaudan osalta jonkin aikaa vakio viininpunainen, mutta kaikki listat, kattoverhoulu, lattiamatto ja vastaavat vedetään mustalla.

1240742589_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Uudet raidetangon päät asennettuna paikoilleen.

1240742548_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Lattia ja "tavaratila" maalattuna mustaksi, kertaalleen.

Pohjan kanssa oli vähän hitsattavaa, mutta mitään suurempaa yllätystä ei löytynyt mistään kohtaa, eli terveeltä näyttää kori tältäkin osalta, hyvä hyvä.

Alkuviikosta pitäisi tulla uuden laakerin pinioniin, sitten pääsee kasaamaan perää ja taka-akselia, vihdoinkin.