Ehdin vielä hitsaamaan pohjassa ja tulipellissä olleet ylimääräiset reitä umpeen ennen Ukon nukkumaan menoa. Nyt kun päivät ja illat on valoisampia, niin sitä jaksaa hieman enemmän, vaikka unet olisivatkin jääneet lyhyeksi.
Konehuone maalataan väriteeman mukaisesti näkyviltä osin mustaksi ja pohjahan päätettiin vetää kokonaan massalla ennen korin pudottamista rungolle, siksi pitää hieman siistiä tulipeltiäkin ennen uuden maalin pintaan laittamista. Puhaltimen kotelossa on reikä, jonka paikkaamista mietin vielä hetken. Ilmeisesti reikä on tehty peltisarjojen takia kotelon kylkeen, täytyy katsoa, että mahtuuko moottori olemaan konehuoneessa ilman kyseistä reikää, täytyy sitten vaikka siirtää kotelo sinisestä autosta, niin ei tartte miettiä sitä paikkaamista ollenkaan.

1240765145_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Tulipelti pitää maaltata mustaksi, joten siistimistä sekin vaatii.

1240765096_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Ajattelin rajata maalin ja massan tohon pokkaukseen. Yläosa maalataan.

1240765044_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pari ylimääräistä reikää hitsattiin umpeen tulipellistä.

Tämmöistä sotkevaa puuhastelua riittää vaikka kuinka paljon, pintoja pitää maalata ja massata yms. Toisaalta tekisi mieli käyttää ruiskua maalaamisessa, mutta toi talli pitäisi saada jotenkin rajattua järkevästi, ettei sitä maalipölyä olisi koko tallin täydeltä. Pennselillä kun maalaa niin maalipinta on kuitenkin selkeästi puuhastelun asteella ja sitä tavallaan halusin välttää. Katotaan minkälainen pinta pensselillä saavutetaan, niin ja toi konehuone nyt on lähes aina piilossa katseilta. Katellaan miten tää maalaushomma toimii.