Pari hommaa tälle päivälle, tulipellin maalaus ja pohjan massaus.
Ihan ensin laittelin tulipeltiin kiinni kaikki kotelot ja muut kilkkeet. Tämän jälkeen vetelin pinnat karhunkielellä, jotta toisen kerroksen maali tarttuisi paremmin. Sitten ei muuta kun maalia pintaan. Tietenkin onnistuin saamaan aikaiseksi pari valumaa, mutta ne taitaa jäädä näkymättömiin. Muutama pikkuosa pitää vielä laittaa kiinni, muuten tulipelti on nyt valmis ja katseen kestävä, kauempaa katsottuna siis. Ongelmana on nyt se, että kaikki ne kohdat joita ei ole maalattu tai ole uusia osia, näyttää ihan kauhealta, kuten kaikki johdot ja vaijerit yms.
Tulipelti maalattuna.
Kun tulipelti oli maalattu, siirryin pohjan kimppuun. Ensin irroitin bensatankin ja sitten harjasin pohjan puhtaaksi pölystä ja muusta saastasta. Sitten rupesin pensalaamaan pohjaa. Aikaa tuhraantu ihan hirveästi, takaosassa autoa on kaikkia ihme koloja ja palkkeja ym, jotka tekivät hommasta hitaan. Toi tankki pitää nyt sitten katsoa, että saako siitä siistin puhdistamalla ja maalaamalla, vai vedetäänkö siihenkin toi massa pintaan.
Tankki irroitettuna ja valmiina puhdistettavaksi.
Sitten vuorossa teräsharjalla putsaaminen.
Pohja alkaa olemaan kokonaan massattu. Kyllä katsastusmiehen nyt kelpaa koputella.
Eipä sitten tälle päivälle muuta, seuraavaksi olisi vuorossa se taka-akseli, tai sitten lattian maalaaminen toiseen kertaan.
Kommentit