No niin, kiirettä pitää näin lomalla, mutta kyllä sitä vähän ehtii tallissakin käymään. Tässä olen pari päivää valmistellut Orangea siihen kuntoon, että kattilan voisi pudottaa pannuhuoneen puolelle.

Tässä vaiheessa on helpompaa asentaa kaikki ne osat, joiden tielle kone tulee myöhemmässä vaiheessa. Ohjaustehostin piti puhdistaa ja vetäistä pikkasen väriä pintaan. Aika hankala kapistus maalata, kun tehostimessa on aina tilkka öljyä sisällä, vaikka kuinka yrittää sitä tyhjätä. Kaikkihan sen tietää, että maali ei oikeen tahdo pysyä öljyn päällä, joten haasteita oli. Hioin ensin pinnat puhtaaksi ja sitten sulattelin ölyt pois silikoonipesulla, pintaan vedin kiiltävänmustan paukkupullosta. Saa nähdä miten maali kestää noin vaativassa paikassa. Kun ohjauksen osat oli maalattu, niin asensin tehostajan paikoilleen, nyt kelpaa ajella, kun renkaat kääntyy ihan rattia vääntämällä, upeeta! Aurauskulmat pitää vielä säätää, näyttää olevan aika vahva auraus päällä tällä hetkellä.

Näyttää aina niin hauskalta, kun maalattuja osia kiinnittää vanhoilla pulteilla, joita ei ole tullut maalattua osan kanssa samaan aikaan. Täytyy vielä käydä yleisesti noita pultteja läpi mustan värin kanssa.

1247065151_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Tehostaja hieman rumassa kunnossa, ei muuta kun pinnat puhtaaksi ja musta pintaan.

1247065202_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Tää toteemi on vastamaalattu tehostaja, näyttääpä hienolta.

1247065612_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Tehostajan öljysäiliökin saa mustaa pintaan.

1247065684_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Ohjaustehostin paikallaan ja öljysäiliö retkottaa letkujen varassa, odottaen moottoria kaverikseen.

Nyt ei pitäisi olla mitään ihmeellistä puuhaa pannuhuoneen puolella, mun käsityksen mukaan koneen voisi vaikka laskea viimeiselle leposijalleen Orangen keulalle. Ainoa asia jota ihmettelen, on toi vaihteiston hännän tukipalkki, siinä näyttäisi olevan se kiinnityspiste hieman sivussa keskilinjalta, muistaakseni sinisen auton poikkituessa kannake oli keskellä, nythän paikalla on Orangen tuki, siinä kun oli tehty jo valmiiksi muutokset tuplaputkia varten.
Täytyy varmaan tunkea kone paikalleen ja mitata se kiinnistyspisteen paikka oikein ja tarvittaessa siirtää koko kannaketta. Näyttäisi siltä, että kannakkeen pitäisi olla noin 50-70mm. enemmän kuskin puolella.

1247065268_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kannake näyttäisi olevan liikaa apukuskin puolella, pitää varmaan siirtää koko kiinnikettä?

Tässä kun oli vielä hieman aikaa, ennen kun Ukko tuli mummon luota, ajattelin hieman valmistella myös lokasuojien maalaamista sisäpuolelta. Kiikutin pellit pihalle ja pesin ne painepesurilla puhtaaksi. Seuraavaksi pitäisi sitten hioa maalattavat pinnat maalauskuntoon. Ajattelin taas sutia näkyvät pinnat pensselillä mustaksi ja muut pinnat vetelen massalla.
Samalla puhdistin myös konepellin ja sama kohtalo tulee myös sille, eli mustaa pintaan ja sitten täytyy liimata jotain lämpösuojaa pellin sisäpintaan, jottei uusi maalipinta pala pois.

1247065765_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Konepelti pestynä, hiontaa ja maalia vailla.

Mitä seuraavaksi, no täytyy nyt katsoa, että laskenko sen koneen paikoilleen, vai maalaanko noita peltejä mustalla. Seisontajarrunvaijerit pitäisi laittaa, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta tohon koneen asentamiseen.
Tekisi mieli kyllä laittaa se kone ensin paikoilleen, rupeaisi taas näyttämään Orange enemmän autolta ja edes tuntuisi siltä, että homma etenee. Noi pesu ja maalaushommat on hirveän aikaa vieviä ja silti ei tapahdu oikeen mitään näkyvää edistystä.