Tänään jatkoin maalinpoistourakkaa tallilla. Hommaa on tehty jo noin parin neliömetrin verran, jäljellä varmaan 8-10 neliötä. Hommaa siis piisaa, mutta edelliset hyvät kokemukset maalinpoistoaineesta luovat positiivista fiilistä joukoissa, eli minussa.

Näillä asetelmilla aloitin siis takaluukun työstämisen. Ensin levittelin kemikaalit luukun ulkopinnalle ja homma toimi kuten pitikin. Kahden hyytelökerroksen jälkeen maali oli muuten poissa, paitsi pakkelikohdista. Sitten luukku nurinpäin ja oli sisäpuolen vuoro.
Kysymys kuuluukin, mitä hittoa?
Eka kerros hyytelöä, vähän maalia irti, sitten toinen ja kolmas kerros, maali vaan ei irtoa. Ilmeisesti homma pitää viedä loppuun käsipelillä hiomalla? No annetaan sen luukun olla hetki, voihan sitä työstää muutakin kemikaalien kanssa. Siirryin lavalle, koska haluan esiintyä isommalle pinnalle. Levittelin hyytelöä lavan etureunaan ja samalla sivelin myös lavan lattiaa etureunan kohdalta. Muutaman minuutin kuluttua lattia on valmis, maali lähtee isona pintana irti. On ilo repiä semmoisi lavan pituisia ja lastan levyisia "nahan" riekaleita, mutta lavan reunassa oleva maali ei meinaa irrota taaskaan.
Voisikohan olla, että lavan reunat olisi käsitelty jollain jämäkämmällä maalilla kun kyseessä on kuitenkin alkujaan työjuhta, jonka lavalla kuljetetaan vaikka mitä romua?
No johtuipa ongelmat maalinpoistossa mistä tahansa, niin nyt tilanne on se, että lava ja ovet työstetään ensi viikonloppuna ja jos apua saan, niin koko auto pitäisi käydä läpi. Vähintään pinnassa oleva oranssi, punainen ja viininpunainen pitää saada pois, jotta maalarilla on hyvä alusta omalle työllensä.


Ei vaan meinaa luukun sisäpinnalla oleva maali irrota kemikaaleilla, ei kai muu auta kun panna lihakset töihin!


Ei irtoa maali lavan reunoistakaan, onkohan pinnalla joku kovempaa kulutusta kestävä maali?


Lavan pohjalla levännyt maalipinta lähti todella kauniisti irti. Olispa tää tämmöistä loppuun asti.

No homma jatkuu ja maali irtoaa varmasti!