Olin lauantain vielä työmatkalla, joten viikonloppuna en hirveästi ehtinyt touhuta tallilla.

Aloitetaan nyt vaikka jäähdytysjärjestelmästä, alkujaan sinisessä autossa on olluti kutvosen syyläri, eihän näissä vehkeissä moottorinvaihtojen yhteydessä yleensä vaivauduta syyläriä vaihtamaan, eikä etujousia yms. kasiin kuuluvia osia. Pelkkä isompi kone vaan paikoilleen ja ajamaan. Fiksua! No oranssissa olikin iso syyläri mukana, olihan auto ollut radalla aikanaan. Syyläri ei ollut kiinni korissa kun hommasin oranssin, joten mitään kiinnikkeitäkään ei ollut mukana.
Syyläri on juurikin saman levyinen kun itse kehikko sisäpuoleltaan, tai noin 10mm. kapeampi se on. Syyläri siis mahtui juuri ja juuri paikialleen leveyssuunnassa, korkeuttakin sillä on enemmän kuin alkuperäisellä, joten yläkiinnikkeet piti kehitellä syyläriä varten. Syylärin ja kehikon väliin laitoin u:n mallisen kumitiivisteen, näin syyläri ei ole suoraan metallia vasten ja onhan kehikon reuna näin siistimpikin. Samalla laitoin pienempää u:n mallista tiivitenauhaa lokasuojan reunaan, ihan vaan ulkonäkö syistä. Syylärin alapuolella riitti kumiset vaimentimet ja u:n malliset kiinnikkeet, joihin syyläri vain laskettiin lepäämään. Tällä syylärin mittaerolla oli vaikutusta moneen asiaan, alkuperiäinen ylävesiletku oli noin 10cm. liian lyhyt ja sopivaa letkua ei mainannut löytyä US-partsiltakaan, onneksi sopiva aihio löytyi, tämän sain sitten lyhentämällä paikalleen. Alavesiletkun vaihdoin myös, ihan varalta, vakio letku sopi heittämällä.
Syylärissä on nyt kaksi isoa sähköflektiä kiinni, niiden ohjaus tapahtuu lämpötila-anturin avulla, eli eivät pyöri turhaan. Täytyy vaan asentaa lämpötilaanturi paikalleen. Samalla vaihdoin lämppärin letkut autoon, eipähän tule myöhemminkään mitään ylläreitä letkujen suhteen. Kun kerran syyläri on paikallaan, liitin myös vaihteiston öljynlauhduttimen letkut kiinni syyläriin. Nyt voisi laittaa vaihteistoon öljyt ja nesteet jäähdytysjärjestelmään. Sitten vaan sähköt kuntoon ja avaimesta kääntämään...


Syyläri paikallaan ja uudet letkut ja kiinnikkeet myös.


Lokasuojan ja kehikon reunaan taiteilin tiivistenauhaa, ulkonäkö ja käytännöllisyys syistä.

Halusin tehdä myös jotain näkyvämpää ja siksi kiinnitin ajovalot, huomiovalot ja keltaiset äärivalot autoon. Tämän jälkeen asensin ajovalojen kehykset sekä etusäleikön. Auto näyttää jo keulasta ihan oikealta "Caminolta".
Koska siirsin sinisen auton johtosarjan Orangeen täytyi ajovalojen johdot setviä, poistin nelivalomaskin tuplapitkien johdot ja vielä pitäisi uusia varalta maajohdot valoille. Konehuoneen sähköt herättävät silti edelleen ihmetystä, löysin ainakin puolen kymmentä johtoa, jolle en keksinyt vielä paikkaa johon ne kuuluvat. Täytyy katsoa korjauskäsikirjasta johtokaaviot ja niiden avulla selvittää "ylimääräisten" johtojen arvoitus.


Valot paikallaan, enää uupuu kehykset.


Keulan ilme on puhuttelevan komea, kromitkin saavat kenties jäädä, vaikka ihan priimat eivät olekkaan.

Täytyy kai pikkuhiljaa laittaa noi sähköt kuntoon, että pääsee valmistelemaan auton ensimmäistä starttia.