Ihan alkuun kokeilin sähköjä tänään. Ainakin sisävalot ja puhallin toimi, hyvä alku siis. En kuitenkaan viitsinyt uhrata aikaa sähköille enempää. En ainakaan tänään.

No jotain näkyvää piti kuitenkin saada aikaiseksi ja mikäs sen näkyvämpää kun korin kasaaminen. Aloitin puuhastelun auton takapäässä, takapää kiinnosti tänään enemmän. Kiinnitin takaluukun kohdalle lavan reunaan uudet tiivisteet. En kyllä muista yhtään Caminoa, jossa lavan alareunan tiiviste olisi ollut paikalla, mutta nyt mulla on ainakin. Taitaa kyllä olla turha väline, pääsisi vesikin pois lavalta paremmin ilman tivaria. Seuraavaksi oli vuorossa se kovamuovinen peitelista lavan ja puskimen väliin, helppoa tää kasaaminen, ainakin välillä. Sitten olikin vuorossa itse takaluukku. Vähän joutui säätämään lukkoja, jotta lava menee kiinni nätisti ja vieläpä samaan linjaan takakulmien kanssa. Puskurin vuoro, ihan vaan varjellakseni tuoretta maalipintaa, suojasin auton kyljen teipillä ja kankaanpalalla. Näin toimien puskurin päät ei pääse kovertamaan kylkiä jos tulee pikku osumaa. Muutenhan homma oli ihan "bolt on" meinikiä. Ei ongelmia, joka olikin harvinaista.


Tiivisteet ja lavan/puskurin välinen kovamuovilista paikallaan.


Takaluukku ojennuksessa. Luukun päälle tulevan listan kiinnikkeet on jossain hukassa, täytyy hommata uudet.


Suojasin varuilta kyljet teipill äja kankaalla kun asensin puskinta taakse.

Kun takapää oli kuosissa, oli etupään vuoro. Olin asentanut valokehyksen jo aikaisemmin ja samalla huomasin, että kehyksestä oli lohjennut pala kulmasta. Eipä hätää, kyseinen kohta jää onneksi valokehyksen taakse piiloon. Ihan ensimmäisenä oli asennusvuorossa SS-tyyppinen etuhelma. Mukana tulleen ohjeen mukaan asennus olisi helppo ja niinhän se olikin. Ihan pieniä mittavirheitä osassa oli, mutta lopputulos on kuitenkin tyylikäs. Helman kylkilinjakin on sulavampi kun keulanssa on tämä pikku huuli. Niitä lokasujoan ja puskurin väliin tulevia muovikulmia joutui hieman veistelemään, kun helman kiinnike piti saada siististi kulmapalan alle piiloon. Dremel auttoi asiassa, sairaan näppärä laite. Mitan kanssa viimeistelin helman kiinnityksen lokasuojiin, siisti tuli!
Sitten vaan ripustamaan itse puskinta, osa oli sen verran painava, että piti oikeen pyytää apua vaimolta, tän projektin aikana ei juurikaan apua ole pyydelty, mutta nyt piti nöyrtyä. Mittanauhan avulla sain puskurin oikealle korkeudelle ja vieläpä keskelle autoa. Rupeaa jo pikkuhiljaa näyttämään autolta, vähän.


Lampunkehyksestä oli pala lohjennut, mutta kohta jää onneksi piiloon.


Lokasuojan ja puskurin välissä olevaa muovista kulmapalaa piti hieman muokata, jotta helman kiinnike sopi paikoilleen.


Mittanauhan avulla helma ja puskuri saatiin kohdilleen. Näyttää aika hyvältä!


Tästä ei keula parane, niin paitsi valoilla, etusäleiköllä ja lampunkehyksillä ja...

Kyllä tää tästä, tehdään nyt näitä helppoja asennushommia ja mietitään sähköjä joku toinen päivä. Sitten pääsisi jo kokeilemaan moottorin käynnistystäkin, vihdoinkin. Pelottaa vähän toi eka starttaus.