Tiistaina olisi rekisteröinti, joten tänään pyrin korjaamaan niitä puutteita, joihin inssi saattaisi puuttua.

Ihan alkuun laitoin töötin toimimaan erillisellä nappulalla, en jaksanut selvitellä niitä alkuperäisiä piuhoja, joku sielläkin taas mättää.

Aurauskulmat katsottiin appiukon kanssa yhdessä. Ihan alkuun käänsin ratin suoraan, tämän jälkeen nostettiin keula ylös ja jousien alle asettelin muutaman puupulikan, jonka päälle laskin keulan. Tällä tempulla renkaiden pystyasento pysyy samana kun silloin jos auto makaa renkailla. Nyt mahtui auton alle kääntämään renkaat kohdalleen. Suuntaus hoidettiin ihan silmämääräisesti. Ensin mittasin lankkujen avulla eturenkaiden etu ja takapuolelta raideleveyden. Näiden erotuksen keskiarvo oli sitten etupään raideleveys. Tämän jälkeen siirsin etupään mitan takarenkaisiin, merkkasin teipillä oikean leveyden ja appiukko tähtäsi eturenkaan sivua pitkin auraukset kohdilleen. Homma vei 20 minuuttia, mutta korjaamolla olisivat huutaneet hommasta 96€, ryöstö!

Sitten oli se vuotava lämppärin kenno, sen päätin irroittaa ja väliaikaisesti vetää vaan letkulla ohituksen, eli lämmintä ei nyt tule sisälle, mutta eipä täällä kylmäkään ole. Löysin vuodon ja kokeline tukkia sitä silikooniliimalla. jos ei onnistu, niin uusi kenno hommattava.

Näyttää siltä, että uriseva ääni jota eilen kuulin, tulee todellakin perästä. Tarkistettiin välykset, mutta niissä ei ole mitään ihmeellistä. Oikeastaan ainoa syyllinen ääntämiselle voisi olla kuluneet välitykset, niillähän on riuhdottu varttimailia? Eipä siinä sitten muuta kun uusia välityksiä hommaamaan, sillähän siitä äänestä eroon pääsee.


Aurauskulmien säätö, etupää pukkien varassa.


Takarenkaasen merkitsin tähtäyslinjan, jonka mukaan eturenkaat suunnattiin.


Etupään ajokorkeus Summitin jousilla, bueno!


Takapään ajokorkeus Summitin jousilla, perä saisi olla 10-15mm. korkeammalla...

Tässä vaiheessa en kyllä enää keksi mitään, mitä autolle pitäisi tehdä ennen leimaa, ajovalot pitäisi suunnata jollain laitteella... Katselin valoja tallin ovea vasten, mutta ei sitä kovin hyvin saa suunnattua silmällä.
Joku pieni maavika valoissa edelleen on, eli silloin kun on vaan virrat päällä, niin parkit palaa ja jarrua painamalla ne sammuu. Vika ei toistu kun valot laittaa päälle, vaikka pikkasen silloinkin parkit himmenee, mutta lähes huomaamattomasti. Menee hermo kohta noiden sähköjen kanssa. Varmaan joku piuha vielä poikki tms.