Edellinen koeajoa aiheutti lisätöitä kun jarrulevyt täytyi vaihtaa varmuuden vuoksi, toinen levy sai sen verran hittiä, että se meni vaihtoon joka tapauksessa.

Sain jo aikaa sitten tilaamani Summitin madallusjouset menneellä viikolla ja aloitin päivän vaihtamalla jouset taakse, sehän oli nopea homma. Sitten oli keulan vuoro, samalla kun oli tarkoitus vaihtaa uudet jarrulevytkin. Vaihdoin samoilla vauhdeilla molemmille puolille levyt, palat ja laakerit olin uusinut jo aikaisemmnin kun kasasin autoa. Nyt on pysäyttimet kunnossa, tulevaisuudessa päivitän etupäähän jarrusatulat, mutta näillä mennään nyt. Kun kerran olin etupään kimpussa, niin vaihdoin jouset eteenkin, nyt saa säädettyä ajovalotkin kun ei tule enää muutoksia asjoasentoon.
Auton korkeus on nyt aika hyvä, takapää putosi kyllä aika paljon, enemmän kun luvattiin. Jos asento ei miellytä, niin tallissa on paritkin eri tyyppiset jouset varalta.

Kun auto oli taas kasassa, niin tiukkasin renkaat kiinni kunnolla, varalta kävin kaikki mutterit läpi kahteen kertaan. Yksi irronnut rengas / Camino riittää. Edellisestä vehkeestä lähti takarengas vetarin kera, silloin oli C-klippi mennyt rikki.
Kun auto ol siis kasassa, lähdettiin kokeilemaan autoa ihan koko perheen voimin. Ajettiin huoltoasemalle tarkistamaan rengaspaineet, samalla huomasin, että sisälokarin takaa tiputti vähän vettä. Näyttää siis siltä, että lämppärinkenno vuotaa, sille täytyy siis tehdä jotain.
Siinä ajellessa tuli "vahingossa" painettua myös oikean puolesita polkusinta, takarenkaiden ote tiehen irtoaa kyllä tehokkaasti. Renkaat tahtoo lyödä joutavaa kun polkasee ihan kesken ajonkin, vaihteisto vaihtaa napakasti ja kick-down toimii hyvin. Toi tiuha, 4.10. perä on kyllä aika räväkkä, mutta mukavahan Orangella oli ajella. Aika ripeän oloinen se oli, vaikka mitään kunnon riuhtaisuja ei otettukkaan, olihan kyse koeajosta.

No, tietty jotain ikävääkin kuului koeajon aikana, voimansiirto "urisee" kun painaa kaasua, urina loppuu kun kaasua hellää. Olisikohan perän säädöissä jotain, tai sitten loota ääntää. Epäilen kyllä perää, koska ääni loppuu heti kun hellää kaasun.


Summitin 1" madaltavat jouset.


Uudet jouset eteen, hyvänä apuna oli tunkki. Sillä saa nostettua ja laskettua jousikuorman hallitusti.


Uudet levyt tuli hommattua US-Partsista jo viikolla.


Onneksi ei tartte yksin touhuta, Ukko auttaa aina mielellään.

Huomenna sitten säädetään aurauskulmat ja valot. Äänimerkki pitää laittaa kanssa kuntoon ja nopeusmittari ei näytä toimivan. Vaijeri varmaan huonosti, tulihan sekin uusittua remontin yhteydessä. Pakkivalo täytyy vielä kattoa kertaalleen, se kun menee päälle vieläkin väärässä asennossa.