El Camala on maalarin hoteissa seuraavan viikon, luultavasti pari viikkoa. Auton lava ja konepelti maalataan uudestaan, lokasuoja oikaistaan ja maalataan. Katon kulmakin saa uutta väriä pintaansa. Kesää kohti mennään ja kohta Camala on taasen priimakunnossa ja valmis ottamaan kesän ajelut innolla vastaan.

Koska tallissa on nyt hetkellisesti tilaa, päätin saattaa yhden syksyllä aloitetun välihommelin päätökseen. Sinisestä raadosta tuli ennen paalaamista pelastettua osa lavaa ja kattoa, suunnitelmana askarrella Ukolle uniikki sänky. Viime syksynä pilkoin lavan siten, että siitä saa noin 80cm. leveän ja maksimipituisen pedin isännälle. Pinnat paklataan, mitään en rupea hitsaamaan tässä projektissa. Tehdään tämä projekti samalla ajatuksella, kun edelliset omistajatkin oli sinistä raatoa Vaasassa vaalineet. Oikastaan joka nurkalla ja pakkelilla leivotaan muotoja pintaan, "maalari" vetää pihalla värin pintaan. Muutama reikähän pyöränkaarissa oli, joten muutamalla kilolla pakkelia luulisi muotojen taas palaavan ja maalihan peittää loput pikkuviat. Pintaan vedetään ruiskulla punainen Miranol ja pohja maalataan mustalla epoksilla. Ennen pohjan maalausta harjaan suurimmat hiekat ym. irtoroskat pois ja sitten reippaalla kädellä maalia päälle, luulisi käsittelyn sitovan irtopölyn itteensä. Eihän tämä "auto" joudu kovalle rääkille, sehän nököttää vaan sisällä. Lava saa pintaansa mustaa Miranolia ja päälle vielä MDF-levystä kannen. Reunat suojataan verhoillulla kovalevyllä, ei tunnu pelti kylmältä pyllyä vasten. Rungon reiät ja palkit ym. koloset täytän uretaanilla, sekin estää irtoroskan ripottelun huoneen lattialle.


Tästä Ukon oma autoprojekti lähtee käyntiin. Lava pilkottu sopivaan mittaan.


Ruostereiät täytetään pakkelilla ja koko komeus kuorrutetaan Miranolilla. Tätä ei hitsata ellei ole ihan pakko.


Kyllä tää tästä, leivotaan leivotaan...

Lisää päivityksiä projekti tiimoilta kunhan saan lisää tulosta aikaiseksi.