Käsitelläänpä tässä hetkiä kun rupesin purkamaan autoa ja tutkimaan sen todellista kuntoa. Olis sitten helpompi kartoittaa, että mitä pitää tulevaisuudessa tehdä.

Ensimmäisenä aloitin ulkopuolelta purkamaan autoa, maski, puskurit ja konepelti pois. Autoon on vaihedettu jossain vaiheessa uudemman Caminon keula, edellinen omistaja, X, kertoi, että kaveri jolta auto oli tullut hänelle, Y, oli sen vaihtanut. Syykin selvisi, Caminolla oli ajettu joku pikku kolari, lukkopelti oli naputeltu kolhun jäljiltä lähes suoraksi, puskurissa jotain pientä jälkeä ja oikean puolen puskurin vaimennin oli painunut sisään. Näppäränä miehenä herra Y ei ollut edes viitsinyt vetää vaimenninta suoraksi tai uusinut sitä, vaan oli komeasti vaihtanut vaimentimeen pitemmät pultit, jep jep, näin sitä pitää.

1824459.jpg
Näin sitä remontoidaan, siis kun on ammattilainen tai kylän guru?

Herra X oli vielä kehunut, kuinka tää Y on tosi kova jenkki harrastaja, alueen näppärin veijari. Oli kuulemma ihan itte tehny koneesen rempan kun se oli muutettu merimoottorista kadulle, pakoputkistokin oli sen käsialaa.

Tässäpä listaa asioista mitä purkuvaiheessa ilmeni, tähän mennessä. Laitoin meiliä aikanaan herra X:n suuntaan, ei tienny näistä mitään, Y oli kuulemma kusettanu sitä, oli vai?
 
- Runko aikasta mätä, eli rungon päät oli kokonaan irti, puskurit ei ollu kiinni siis missään. Reikiä rungossa useita. Ymmärsin, että joku "ammattilainen" olis sitä korjaillu, eipä ehkä kuitenkaan?
- Rungon ja korin välissä olevat puslat ja kiinnityspisteet ihan mätiä, eli kori ei ole ollut rungossa kiinni ollenkaan lavan alapuolelta.
- Kuskin oven alareuna korjattu ihan luokattomasti, senpä huomasin jo ostaessani, joten ei siitä enepää.
- Kuskin puoleinen kaari ja helma korjattu ihan päin v....., mätää kaaret ja helmat täynnä. Pakkelia menny kai saavillinen, että näin.
- Moottori, voi v.... missä kunnossa, täys remppa kohta tehtynä. Jopa männät oli asennettu väärinpäin, eli kun avasin koneen, niin kas vain, männät on olleet väärin päin, joudun siis laittamaan koneeseen kaikki laakerit, männät ym. uusiksi, rahaa menny koneen osiin jo monta sataa ja männät vielä ostamatta.
- Noista mainitsemastasi 300 pollesta koneessa ei ole kyllä tietoakaan, kone on ihan vakio ja siinä on ollu luokkaa 225 kaakkia.
- Pakoputkisto oli tehty ihan päin v.... vuoti kun seula ja se oli muutenkin tehty aika hutasemalla, uusiks menee sekin.
- Joku vähän tehny sähkötöitä, ihme ettei auto ole palanut. Sähköjä ryöstetty mistä sattuu ja niitä on vedelty miten mieleen on juolahtanut.

1824510.jpg

1824804.jpg
Pitsi on kaunista helmoissa, ei kaarissa.

Sen verran olin kuitenkin väärässä, että valunumeroiden perusteella kone on 300 heppanen crate-kone, eli ihan ok aihio.

Tästäpä se on sitten hyvä ponnistaa, kun suurin osa vioista oli selvillä, ehkä?