Pikkuhiljaa projekti rupeaa etenemään reaaliajassa, eli tässä sitä nyt ollaan.

Projekti rupeaa lähenemään sitä pistettä, missä korin ja rungon olisi aika hyvästellä toisensa hetkeksi. Tässä vaiheessa tarkoituksena on irroitella ylimääräiset osat korista, jotta koria on helpompi käsitellä ja samalla selviää mahdolliset ruostekohdat esim. pohjasta ja muualta, mihin silmä ei yletä.

Lattiamaton alta löytyi jopa positiivinen yllätys, lattiahan on korjattu hitsaamalla, nättiähän työn laatu ei ole, mutta kuitenkin tehty ihan tosissaan. Aikamoinen tilkkutäkki pohjasta oli tullut, mutta hiomalla ja maalamalla siitäkin tulee varmasti ihan hyvä. Näköjään "takajalkatilan" pohja on semmoinen paikka josta ruoste puskeel äpi, samaten lavan alla oleva pohjapelti, molemmat on siis hitsailtu jossain välissä.

1857828.jpg
Tilkkutäkki pellistä, ei lämmin, mutta pitää vettä.

Kojetauluhan tulikin irroitettua vankalla ammattitaidolla viikonloppuna, joten ohjaamo rupeaa olemaan aika karun oloinen, ikkunat vielä pois ja keulan pellit pitäis irroitella. Sitten oikeastaan jäljellä vain korin irroitus. Siinä onkin oma tekemisensä kun haluaisin siirrellä koria silloinkin kun se on rungolta pois, täytyy rakentaa joku tellinki?

1854772.jpg
Karut on kapteenin tilat.

Vaihteeksi tuli taas huomattua edellisen omistajan käden taidot, stereoiden johdot on liitetty kyllä upeasti, ihme, ettei auto ole palanut. Kuka oikeasti tekee tommoisia liitoksia, maalarinteippiä?

1857841.jpg
Ei edes "jeesusteippiin" ole ollut varaa?

Ovet tuli irroiteltua samalla kun pulasin kojetaulua irti, ovat muuten yllättävän raskaat ja isot. Oven pituus on varmaan 1,5 metriä. Kuskin oven alareuna on kertaalleen korjattu, hyvin. Ilmeisesti korjauspala on hitsattu pitkällä saumalla paikalleen, ei voisi muuten ovi olla noin kiero pelliltään. Onneksi tuli hommattua jenkeistä kunnon korjauspala.

1857833.jpg
Tuulilasi meni vahingossa rikki kun jakoavain kirposi käsistä koneremontin yhteydessä.

Eli seuraavaksi keulan kimppuun.