No niin, saatiin haettua viikko sitten kori ja irto-osia maalarilta. Kopan hakuun kun liittyi muutama haaste jotka vaativat huomiota, niin päätettiin hakea se jo pois vaikka kaikki osat ei vielä väriä pintaan ollut saanutkan. Orange on sen verran tuhdissa kunnossa, että Skodalla+trailerilla sitä ei saanut haettua, joten appiukon isompi maasturi tarvittiin veturiksi. Onneksi viikko sitten perjantaina ei satanut ihan hirveästi, tuoreen maalipinnan peitoksi kun ei pressua viittinyt levittää. Pieni sadekuuro tosin meidät yllätti paluu matkalla, mutta Orange ei onneksi kastunut pahasti. Luukut siis jäivät vielä maalarin hellään huomaan. Saan haettua loput kilkkeet ensi viikolla, sitten alkaa todellinen kasaaminen ja raato rupeaa kai näyttämään taas autolta.

Vaikka luukut eivät tallille saapuneetkaan, pääsin jo kasauksen makuun ton kopan kanssa. Ihan alkuun ajattelin kasata sisustaa, koska se olisi hommana suhteellisen helppo ja saisin jonkun kokonaisuudenkin näin valmiiksi, näinhän sitä kuvittelin, mutta eihän nää hommat ikinä mene kuten käsikirjoituksessa.
Ihan alkuun irroitin kojetaulun, sehän vaatii jonkun tyyppisen käsittelyn kun toi viininpunainen ei ihan sovi nykyisen väriteeman kanssa. Yllättävän helposti sain osan irti kun vertaa aikaisempaan yritykseen ja lähemmän tarkastelunkin jälkeen osa näytti kehityskelpoiselta. Sitten vaan väriä tai keinonahkaa pintaan. Tekisi mieli kokeilla keinonahkan tai mustan vinyylin kanssa osan verhoilua, mutta aika vaativalta se näytt kaikkine muotoineeni. Ehkä helpompaa olisi vaan ruiskia joku matta tai semimatta maali päälle? No tässä vaiheessa tuli taas se kuuluisa mutka vastaan. Joku aikaisempi rakentaja oli "uusinut" sähköt ja tietenkin käyttämällä ainoastaan punaista johtoa. Kaikki liittimet, johdot ym. oli uusittu. Hieman peloitti se punainen johtokasa kojetaulun alla ja murheineni käännyinkin sinisen kopan puoleen, sieltä irtosi koko sisäpuolen johtonivaska ja ajattelin siirtää sen kokonaisuutena Orangeen. Toivottavasti tässä ei tule iskettyä talikkoa kahvaa myöten paskaan, ehkäpä nykyiset johdotukset on ihan toimivat ja hätäilen ihan turhaan?

Koska en vielä tässä vaiheessa lähtenyt vanhoja johtoja karsimaan Orangen sisuksista, päätin asentaa sisustuksen osia autoon. Ihan alkuun laitoin kattopahvin paikalleen ja tietenkin kattopahvia kannattelevat listat. Tämän jälkeen rupesin painimaan kattoikkunan kanssa. Koska en pelkää epäonnistumisia, päätin käyttää kattoikkunan asentamisessa semmoista mustaa tiivistysliimaa, eli tätä luukkua ei oteta irti ihan helposti. Luulenpa, että luukku on nyt aika hyvin asennettu paikalleen, toivottavsti se pitää vettäkin, muuten voi tulla pieni harmitus sen tiivistysliiman kanssa...

Seuraavaksi voisi asentaa ulkopuolen listoja sekä ruveta miettimään sähköjohtojen uusimista sinisen kopan johtosarjalla. Mitenkähän mahtaa homma onnistua ja tuleekohan ongelmia vastaan? No ihan varmasti tulee ongelmia, sehän nyt on selvä asia. Sitten kun johdotusasia on selvitetty, pääsee laittamaan kojetaulun paikalleen ja loput sisustan muoviosat kanssa. Hiljakseen, hyvä siitä tulee...


Koppa valmiina kotimatkaaa varten.


Orange turvallisesti tallilla, tästä se mukava osuus alkaa, eli kasaaminen.


Irto-osatkin oli pakattu maalarin toimesta, kuljetusta silmällä pitäen.


Miksi pitää aina sääsätää ja oikoa näissä johdotuksiin liittyvissä asioissa?


Sinisen El Camalan johtosarja, varmaan tulee siirrettyä tämä käärmeenpesä kokonaan Orangeen?


Aurinkolipat koeasennettuna, sisusta tulee näyttämään valmiina aika kivalta.


Kattopahvi ja listoja paikallaan. Kattoluukun kehyksen asennus meneillään.


Kattoluukku asennettuna, toivottavasti ei tartte irroittaa enään...


Verhoilukankaalla päällystetyt listat asennettuna, ikkunalinjan alapuolella kaikki listat on maallattu mattamustalla.


Ukko auttaa, eli pesee kojetaulua, jotta se olisi hyvä pinnoittaa, oli materiaali nyt sitten maali, vinyyli tai jotain ihan muuta.

Jahka saan kaikki auton osat tallille ja maalarilta kuvia maalauksesta, niin kirjoittelen sitten itse tapahtumasta vähän tarkemman selostuksen. Maalauksessahan on ollut aika homma kaikkine hiekkapuhalluksineen ja pohjatöineen. Pikku vastoinkäymisiltä silläkään saralla ei ole selvitty, mutta niistä myöhemmin lisää.

Loppuun ukon kommentti kun auto saatiin tallille "hieno Camino".