Tänään vietin tallilla muutaman tunnin valmistellessani koneen nostoa Orangen keulalle. Itseasiassa en juurikaa koskenut itse autoon, vaan siivosin tallia turhasta rojusta ja roskista.
Auton siirsin oikeaan kohtaan, kun katossa on valmiina koukku johon taljan saa kiinni. Laitoin taljan paikoilleen ja siirsin moottorin lähelle keulaa.

1247323315_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kone odottaa asentamista, ehkä huomenna tai maanantaina kone lepää Orangen keulalla.

Tässä kun olen tätä Orangea rakentanut, olen saanut myös paljon hyviä ideoita ja vinkkejä blogia lukevilta kanssaihmisiltä, kyllä, tätä lukee joku muukin kuin vaimoni, yllätys sinänsä.
Esimerkiksi perän ja taka-akselin vahvistamisesta ja muokkaamisesta vaativampaa riivaamista kestäväksi on blogissani käyty keskustelua. Lisäksi olen saanut aiheesta meiliä ihan yksityisestikkin. Kiitoksia kaikille kommentoijille ja niille jotka ovat meiliä lähettänyt muutenkin.
Aion hieman vahvistaa Orangen perää neuvojen ja vinkkien perusteella. Taka-akselinkoppa vaihdetaan Summitin alumiiniseen ja taka-akselintappi vaihtunee vahvempaan. Lisäksi hitsaan taka-akselinputket tukevammin kokonaan akselin ympäri, jos sitä ei ole jo tehty, vakionahan ne on pistehitsillä kiinni. Jos tulevaisuudessa haluan vielä parantaa Orangen takapäätä, niin levyjarrut tulee sinne hommattua, varmasti.
Tietoahan kyllä löytyy, mutta aina se ei ole helposti löydettävissä, siksikin kaikki kansalliset ja kansainväliset saitit on hyvä apu rakentelussa. Lisäksi on tuota "piilevää" tietoa jota esim. Pertin tiedot 7,5" perästä edustaa. Tätä tietoa on hankala löytää mistään.

Tässä projektin aikana on hyvin havainnut oman tietämättömyytensä, onhan kyseessä ensimmäinen näin laajassa mitassa toteutettu autoprojekti. Tekemällä kyllä oppii, mutta onhan se mukava saada valmiita vastauksia, ettei tartte kaikkea kokeilla itse. Esimerkiksi toi mun kone on ihan arvoitus, miten sen virittäminen on onnistunut, vai onko ollenkaan.

Eli seuraavana nostetaan kone paikoilleen, sen verran se homma polttelee, laitetaan muita juttuja sitten myöhemmin.