Eilen jäi muutama osa kuivumaan maalauksen jäljiltä, joten  tänään pääsin kasaamaan ristinivelet kardaaniin ja asentamaan poikkituen vaihteistonhännän tueksi.

Vaihteiston tukipalkki piti siis asentaa, joten kamat kainaloon ja auton alle. Uretaanipuslien mukana tuli ohjeet joiden mukaan asensin palkin ja vaihteiston välisen tyynyn. Osat osuivat hyvin linjaan, tulihan eilen tarkistettua kohdisatus ennen laipan hitsaamista, hyvä niin. Vielä pitää asentaa nopeusvaijeri ja alipaineletku, kenties huomenna?

1247594395_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Vaihteistokin on nyt vihdoin kiinnitetty palkkiin.

Sitten oli vuorossa kardaanin ristinivelet, no ne oli helppo laittaa paikalleen kun vaan teki kaiken vastapäiväisessä järjestyksessä verrattuna purkuun. Tietty osat oli hieman erilaiset, näihin tuli mukana sokat, joilla nivelet pysyy kasassa. Eipä tossa tullut mitään yllättävää vastaan, yllätys sekin.
Ennen kun pääsi asentamaan kardaania, piti Orangen peräkin nostaa ylös, eipä sinne auton alle olisi muuten mahtunut touhuamaan. Itse kardaani tuli asennettua ilma ongelmia. Välillä näinkin, eli joku homma menee kuten suunniteltu.

1247594569_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kardaanin etupää paikoillaan.

1247594488_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kardaanin takapääkin paikoillaan.

Käytiin Ukon kanssa hakemassa ne eilen viedyt osat pois hiekkapuhalluksesta. Nyt pitää maalata se syylärinkehikko ja konepellin saranat mustaksi ja hitsata puskureiden ylimääräiset reiät umpeen. Siinähän onkin puuhaa taas muutamaksi hetkeksi. Palataan astialle.