Pääsiäinen, jenkkiautotapahtumien huippuviikonloppu, no eipä kyllä ollut, ei ainakaan meidän poppoon mielestä.

Paha pettymys, taas kerran. Nyt alkaa olemaan se hetki kun FHRA:n täytyisi uudistaa messuja ja kohotta hieman tapahtuman profiilia. Mielestäni tapahtuman syöksykierre on ollut jo vuosien mittainen. Missä kaikki edellisten vuosien kansainväliset huippuautot? Ei ollut juurikan kalustoa jenkkipuolella, eikä myöskään tuningpuolella. Päähallissa oli varmaan isoin osa lattiapintaa kaiken maalilman markkinakojujen valtaamana. Oli grillejä, paljuja, pihakatoksia, vajoja, vaatteita, romua ja krääsää, olipa jopa sänkyjä kaupan. Pitäisikö tämän tapahtuman olla autonäyttely vai markkinatapahtuma?

Tuning osastollakin oli tyhjää kuin konkurssipesän hallissa huutokaupan jäljiltä. Hallien keskialueelle oli saatu kalustoa, mutta ennen täynnä olleet hallit oli nyt puoli tyhjänä, seinän vierustat oli autioina.

Jos homma ei muutu, niin epäilenpä muidenkin harkitsevan 25€ lipun lunastamista vuona 2013.

No joo, eihän tonne ole pakko mennä jos ei kiinnosta ja tapahtuma ei anna itselleen toivottua vastinetta. Ehkä suurin osa messuvieraita tykkää uudesta ilmeestä?


Näyttelyn parasta antia, "Salama mäkviin" tokaisi Ukko.


Vihasia lintuja oli takakontin täydeltä.


Ahti tykkäsi rodiprojektista, "pikkasen pitää tosta vielä tasotella".


Meidän oma "dB Devil".

No mitäpä talliin kuuluu, hiljaista on pidellyt. En saanut talven aikana työlistalla olleita hommia tehtyä vaikka tarkoitus oli. Pari viikkoa sitten otettiin kyllä Camala tallista ja käytiin tekemässä pikku lenkki kylillä, olihan mukavaa päristellä kevätauringossa.
Syylärin vuodon sain tukittua, ainakin väliaikaisesti, epoksilla. Vuoto oli pieni, joten toi paikkaus saattaa olla pysyväkin ratkaisu. Tällä hetkellä olen ottanut ohjausvaihteen vuodon työn alle, ilmeisesti kannen o-rengas on jäänyt kasaamisen yhteydessä pois, tai sitten se on vaurioitunut kun ohjausvaihde on kasattu asentajan toimesta. Ohjausvaihdehan on tehdaskorjattu, mutta käytetty alkujaan.


Ohjausvaihteen kanssa ongelmia, vuotaa ihan jatkuvasti ja paineen alla tietty enemmän.

Edelleen tekemättä loput listalla olevista huoltokohteista. Ehkäpä tässä kevään mittaan saa Camalan priima tikkiin. Palataan taas astialle kun tallissa tapahtuu.