Tervehdys harrastajat.

Aika rientää ja huomasin just talvikauden alkaneen ihan lumen ja pakkasen merkeissä. Camala on ollut tallissa jo marraskuun alusta alkaen. Viime kesä meni tosiaan aika vähillä kilometreillä, mutta sen verran päästiin ajelemaan, että voi todeta luotettavuuden olevan kohdillaan. Ainuttakaan tekniikka murhetta ei tainnut olla, ei ainakaan sellaista, jota en olisi osannut aavistella. Syyläri vuotaa hieman edelleen vaihteiston öljynlauhduttimen letkun kiinnikkeen juuresta. Ohjausvaihde vuotaa öljyä siitä kannen päältä, pitää avata se ja katsoa tiivisteet. Ostin ohjausvaihteen kunnostettuna, joten joku pikku vika siihen on jäänyt kunnostusvaiheessa. Työlistalla on lisäksi nopeusmittarin kuntoon saattaminen ja vaihteiston turvakytkimen asennus. Katsastusinssi huomautti asiasta, eipä ollut yllätys kun en ollut sitä kytkintä kytkenyt lattiashifterin asennuksen yhteydessä.

Eli, tallikausi tuo tullessaan pari pikku hommaa:
- Syylärin vuodon korjaaminen, tai koko syylärin uusiminen.
- Ohjausvaihteen öljyvuodon paikallistaminen ja korjaus, tai koko vaihteen uusiminen jollain nopeammalla välityksellä.
- Nopeusmittarin rattaiden uusiminen vaihteiston päähän.
- Shifterin safety switch.
- Jarrupääsylinterin vaihto, vanha tiputtelee hieman öljyä, voi olla, että tiivisteiden uusiminen piisaa.
- Ikkunoiden tummennus, takaikkuna ja pikku sivuikkunat. Sivuikkunatkin kaipaisivat tummennuksen, mutta inssi ei tykkää kalvoista.

Kun taas budjetti antaa myöten jossain vaiheessa, täytyisi laittaa koneeseen alukannet, saisi tehoa varmasti irti enemmän, vaikka tota vääntöä onkin ton painoseen autoon riittäviin. Toisaalta voimaa ei voi olla liikaa. Täytyy tätä pohtia vielä ja etsiä sopivat kannet tohon omaan koneeseen, ehkäpä Edelbrock Performer RPM tms. Toinen parannuskohde on jarrut, ensin laitetaan eteen tehokkaammat, 4 mäntäiset jarrut ja myöhemmin takarummut muutettaisiin levyjarruiksi...
Toisaalta mieli tekisi vaihtaa auto kuuskytluvun lopun Camaroon tai Chevelleen, saisi koko porukan joskus ajelulle.

Rupeaa toi yläkerta nyt olemaan ulkoisesti kuosissa, joten talven aikana on varmaan joku hetki aikaa Camalalle. Ensi keväänä ja kesänä sitä varmaan tulee touhuttua tuolla yläkerran puolella, jos vaikka pikkuhiljaa rupeaisi sitä rakentamaan sisäpuolelta.


Yläkerta alkaa jo hahmottumaan, eikä mitään suuria puutteita ole korjaamatta tai tekemättä.

Jospa sitä pääsisi taas päivittämään tapahtumia tännekkin ja ensi kesänä ajetaan kyllä reilusti enemmän kuin edellisenä kesänä.