Kuten otsikkokin lupaa, olen nyt periaatteessa valinnut maalarin, joka hoitaa Orangen saattamisen uuteen pintaväriin. Täytyy vielä sopia muutamasta pikkuasiasta sekä aikataulusta maalarin kanssa, mutta periaatteessa valinta on siis tehty. Sain muutaman tarjouksen eri firmoilta, mutta valintaan vaikutti eniten semmoinen luottamuksen tunne, joka huokui silloin kun maalari kävi katsomassa autoa pari viikkoa sitten.
Valituksi tullut firma ei ollut kaikista edullisin, mutta ei kalleinkaan, tarjous oli joka tapauksessa kaikista yksityiskohtaisin, ehkä tällä vältytään lisätöiltä jotka nostaisivat maalauksen hintaa turhaan.

Näillä näkymin auto menee maalarille helmikuun lopussa, joten American Car Showhun ei mennä Orangella, en ainakaan usko saavani autoa kasaan parissa viikossa. No sille ei nyt voi mitään, kunhan pääsen ajamaan kesällä, niin sekin on jo puoli voittoa!

Väriksi tulee siis Gulf:n oranssi ja konepeltiin sekä takaluukkuun tulee mustat Viper-raidat. Pintaan vedetään vielä kirkaslakka lisäämään ja syventämään maalipinnan kiiltoa.
Täytyy vielä sumplia jotenkin auton vieminen maalarille, ilmeisesti hän haluaa maalata auton siten, että ovet ja luukut ym. osat on irrallaan, tämä vaikeuttaa hieman kuljettamista ja on yksi niistä asioista, joista pitää keskustella vielä maalarin kanssa. Sitten pitää vielä sopia helmojen hitsaamisesta, korjaako maalarin peltiseppä helmat vai hitsaanko ne "kuntoon" itse.

Mulla on ollut sitkeähkö flunssa tai joku sikatauti monta viikkoa, eikä ole oikein ollut kiinnostustakaan mennä tallille, tänään kävin kuitenkin hieman säätämässä pikku juttujen kanssa.
Irroittelin oviaukon tiivisteet, tilasin uudet E-bayn kautta Jenkeistä. Samalla irroitin tippalistat oviaukosta ja listat tuulilasin ympäriltä. Nyt kaikki listat on otettu pois maalarin tieltä, samalla hänen homma helpottuu ja säästyy muutama tunti muuhun malaustyöhön. Lisäksi irroittelin ajovalot ja muut kilkkeet keulaosasta ja taas helpottuu maalarin työ.


Oviaukon tiiviste revitty jo pois ja nyt vuorossa tiivisteen kiinnityslista. Näin pääsen irroittamaan myös tippalistan ruuvit.


Tiivisteet ja listat irroitettuna, nyt voi peltiosatkin maalata, mustaksi tai korin väriin?


Pikkuikkunan pystylista irroitettuna, sekin maalataan, mustaksi.


Ainutkaan listan kiinnike ei mennyt rikki listoja irroitettaessa.
Ohut ja pitkä ruuvitaltta auttoi, painoin sillä kevyesti kiinnikkeen sivusta.


Ajo- ja huomiovalot irroittelin pahvilaatikkoon talteen, sekä Chevy-keulamerkin, vaikka en sitä kyllä keulalle enää haluaisikaan.

Suunnittelin alustavasti Viper-raitojakin luukkuihin. Apuna oli rulla 5cm. leveätä maalarin teippiä. Ensin laitoin luukkujen keskilinjalle teipit, molemmin puolin keskilinjaa siis. Tämän jälkeen asettelin teippejä viisi kappaletta vierekkäin, jonka jälkeen revin keskilinjan tuntumassa olleet teipit pois. Tämä näytti mun silmään aika hyvältä, tällöin raidan leveys on noin 25cm. ja raitojen väli luokkaa 10cm.


Takaluukun raidat maalarinteipillä mallattuna.


Tällä raitojen mitoituksella raidoituksen kokonaisleveys on hitusen leveämpi kun mitä scooppi on leveä.

Katotaan mitä teen vielä autolle ennen kun se viedään maalattavaksi, jotain pientä voisi tehdä. Ainakin sisustan listat voi maalata sillä välin kun auto on maalarilla.