Kuten otsikkokin enteilee, niin Orange on nyt rekisteröity ja leimattu 10 vuoden tauon jälkeen. Skumppa auki ja kannat kattoon!

Suhteellisen kivuttomasti rekisteröinti onnistuikin. Ensimmäisen yrityksen olin ajoittanut tiistaille, kaikki meni muuten ihan kivasti, mutta takajarrut ja oikea etuvalo oikuttelivat. Oikeassa etuvalossa oli epäselvä valokuvio, ongelmana oli huonosti työstetty polttimon paikka, polttimo jäi 5mm. ulos kuopastaan. Kun sain polttimon paikalleen, kuvio oli selkeä ja kelpasi inssille. Kaiken kaikkiaan inssi oli tyytyväinen työn laatuun ja kehuikin viimeistelyä.

Takajarrujen osalta hommaa oli hieman enemmän. Jarrut oilvat selkeästi toispuoleiset, niin jarruttessa kun kokeiltaessa seisontajarrua ja lisäksi lukkiutuivat jarrutuskokeessa ennen etujarruja. Hommasin pikaisesti uudet rummut South West Trade:sta, muutenhan jarrut olikin uusittu takanakin. Kun rummut saapuivat keskiviikkona, niin laittelin osat paikoilleen, kiristin seisontajarrun toista vaijeria hieman ja olinkin valmis uusintatarkastukseen. Samalla kun tilasin rummut, niin tilasin myös uuden lämppärinkennon, vanha oli niin hapero, että sitä ei saanut paikattua, vaikka valoin alimmaiset 3cm hartsilla umpeen, siellä kun oli pieni reikä. Kun sitten testasin kennoa, niin se vuosi uudesta kohtaa, eli uusi oli hommattava.


Uudet rummut tuli päivässä Hämeenlinnasta.


Samoin uusi lämppärinkenno.


"Ukko tarttee letkun", onneksi Orange ei kyseistä letkua kaipaa.

Kun sitten auto oli kasassa, niin ajoin sen torstai aamuna leimalle. Inssi katsoi jarrut ja totesi ne vähintäänkin hyviksi, eroa takana 13% ja edessä 0%. Käsijarrukin meni alle 20%.
Valotkin oli kunnossa, joten kaikki oli valmista papereiden tekoa varten. Laitettiin paprut kuntoon ja sain kilvet kainaloon, tietenkin ajelin samana päivänä töihin Orangella, pitihän vempain esitellä työkavereille kun olin kolme vuotta hehkuttanut Orangea niille. Samalla tuli selväksi se, että perässä on häikkää, huuto oli sitä luokkaa kova, että kuulo heikkeni varmasti tuon reissun takia. Ilmeisesti ne välitykset on saaneet sen verran osumaa stripillä, että niillä ei perää saa hiljaiseksi, välykset on edelleen ihan kohdillaan. Samalla tuli selväksi sekin, että 3 vaihdetta ja 4,10 välitys on aika raju. Kierrokset huiteli varmaan 3500 paikkeilla kun nopeus oli 100km/h. Nyt kun näyttää siltä, että välitykset menee uusiksi, niin täytyy katella jotkut harvemmat välitykset autoon.Mitkähän olisivat toimivat välitykset, 3,23 / 3,42 vai jotain muuta?
Nyt kun autolla on vähän tullut ajettua, niin tuntuu kyllä siltä, että tehoa on enemmän kun koneessa vakiona on ollut, 285-300hp, penkkiin auto menee säädettäväksi kun perähuolet on hoidettu kuntoon. Sitten ei tartte arvuutella lukuja, mutta alle 350hp:n jos jää, niin pettynyt olen.

Nyt siis perän kimppuun.