Pikku päivityksiä tännekkin.

Eipä tässä oikein ole tapahtunut mitään ihmeitä. Maalari sai vihdoinkin pari viikkoa sitten Camalan valmiiksi. Hommaan meni noin viisi viikkoa, alkuun oli puhe muutamasta viikosta, mutta en oikeastaan odottanutkaan homman olevan ohi parissa viikossa.

Lavan pohjasta jouduttiin kaapimaan koko maalikerros epokseineen ja kaikkineen pois. Siinä oli kuulemma älytön homma. Eipä sitä muuten voisi olla varma siitä, ettei se pintamaali taas irtoaisi kynnellä rapsuttamalla. Joku kemiallinen reaktio siinä oli, kun epoksi oli kiinni kuin tauti, mutta maali kuoriutui ihan kynnen kanssa. No nyt on lavalla paksu kerros epoksia pohjalla ja kunnolla maalia ja lakka pinnassa, kyllä kestää vaikka pientä kulutustakin. Eipä tonne lavalle kyllä mitään kamaa heitellä.

Vasen etulokasuoja oikaistiin ja maalattiin. Pikkasen meinaa sylettää se seikka, että suojaaminen tuntuu olevan joku tuntematon käsite tuolle meikäläisen maalarille. Konehuone on täynnä pölyä ja oranssia sumua löytyy eturungosta ja ihan jokapaikasta. Onko se oikeasti mahdotonta suojata niitä pintoja johon sitä maalia ei haluta? Ei saanut suojattua vaikka erikseen asiasta maalarille huomautin jo alkuperäisen maalauksen yhteydessä. Voi ..ttu sentään!

Katon kulma oli oikaistu jo pläkkärin toimesta aikaa sitten, nyt maalari tasoitteli kulman ja veti uuden maalin katton. Häivytys pystypinnalla on tapahtunut jossain taka-akselin tienoilla ja vaakatasossa siinä ylimmäisen pokkauksen kohdilla. Isohko alue siis maalattu uudestaan. No samalla on myllä sotkettu tuulilasin listoja ym. Ei oikeen onnistu toi maalarin suojaus, parempaakin olen nähnyt.

Sitten oli vielä konepeitto, siinähän oli alkujaan maalari vetäissyt mustat raidat vinoon ja vielä kiilamaisesti siten, että raidan etureuna ja takareuna oli eri levyiset. Sitten maalari yritti korjata virheen maalaamalla lisää leveyttä raitoihin, mutta rajat näkyivät vesihionnasta huolimatta. Nyt konepeitto sai siis uuden pinnan ja samalla takaluukku ja konepeitto vesihiottiin. Kyllä kiiltää.

Vielä jäi peilit maalaamatta uudestaan, niistä paistaa pohjamaali hieman läpi. Oranssin sävy ei ole yhtä kirkas kuin muilla pinnoilla.


Kesän 2011 ajokausi virallisesti aloitettu, ns. valmiilla autolla.


Vasen etulokasuoja oikaistuna jamaalattuna, samoin sisälokasuojat ym. ei halutut pinnat.


Katon kulma oikaistuna ja maalattuna, siistiä jälkeä vaikka listatkin sai hieman uutta väriä.


Takaluukku ja konepeitto saivat osakseen vesihionnan ja toisen kerroksen kirkaslakkaa. Tekisi hyvää koko autolle.

Nyt ei ole oikein suurempaa murhetta autossa, kovaa ajoa vaan. Jos nyt jotain hakee, niin syylärissä on ihan pieni reikä, josta vettä lirittää ihan vähän. Jostain syystä ohjausvaihteen päälle tihkuu tehostajan öljyä, vaikka osa on tehdaskorjattu, eli uuden veroinen.
Joskus sitten haetaan lisää potkua koneeseen ja keveyttä keulalle alukansien muodossa, mutta ennen sitä rakennetaan taloon uusi katto ja lisää tilaa yläkerran muodossa...