Ehkä toi takakontti on hieman liioiteltua Caminon yhteydessä, tavaratila kun on se pikkuinen kolonen lavan alla. Vakiona puolet tilasta menee vielä vararenkaan kuljettamiseen. Todellisuudessa tilassa on voinut maksimissaan liikuttaa jotain 80-luvun putkikassia ja hammasharjaa.

Caminon sisustus noudattelee tehtaan asussa aika askeettista ja korutonta muotoilua. Alkuaan tavaratilan ja ohjaamon erottava tilanjakaja on saman tyyppistä mattoa kun lattiallakin, kiinnitys on hoidettu neppareilla ja tarranauhalla. Camalan kohdalla halusin jotain vähän tyylikkäämpää ja samalla halusin säästää muutaman euron, kun ei tartte tilata uutta mattoa beigen reuhkan tilalle. No olisihan tallissa ollut siisti viininpunainen mattokin, mutta ei sekään oikaan sovi mustan sisustan kanssa.

Päätin siis askarrella 6mm. MDF-levystä aukeavan väliseinän ohjaamon ja tavaratilan välille. Autossa kun ei enään kuljeteta varapyörää, niin tunkillekkaan ei tarvita väliseinän takana tilaa. Tunkin pois jättäminen antaa mahdollisuuden tehdä väliseinän yläosasta kiinteän rakenteeltaan ja yläosan levyyn voi tarvittaessa asentaa myös kaiuttimet. Nyt kajareita ei taakse tullut, ei niistä mitään kuitenkaan kuulisi, sen verran meluisa putkisto Camalassa on.
Asiaan, väliseinän runko tehtiin MDF-levystä, alaosa ja yläosa erotetaan toisistaan pianosaranalla, jolloin alaosan saa avattua helposti ja tavaratilaan voi sujauttaa pari kassia tarvittaessa. Yläosan kiinnitystä varten rakensin rungon puusta, siihen kun on helppo kiinnittää ruuvamalla levy ja puun työstäminen ei aiheuta vaaraa sisustalle. Metallirunko olisi pitänyt hitsata, tai muuten kiinnittää monimutkaisemmin. Nyti tukirakenteen kasaaminen onnistui ruuvaamalla kehikko lavanrakenteissa oleviin kulmarautoihin.
Väliseinän pintaan hommasin Ketunkulmasta mustaa verhoiluplyysiä, samaa kangasta on Camalan katossakin. Kangas on sen verran paksua, että levyjen saumaan tullut pianosaranakaan ei näy kankaan läpi, vaikka sarana kiinnitettiin levyjen pintaan. Kankaan liimaamisessa käytin spraytyyppistä kontaktiliimaa. Ei olisi kannattanut, taaskaan! Tallissa on nyt hirveä liimapöly, riittoisuus on onneton ja hinta kova. Edelleen perus purkkiTixo tai vastaava on parempi vaihtoehto. Kunpa olisi muistanut asian tällä kertaa, edes tällä kertaa.

Levyn lisäksi työstin vielä 80mm. leveän listan sen ikkunan alla olevan kaarevan muovin peitteeksi. Listan päälle virittelin plyysikankaan ja listan kiinnitin ruuvaamalla väliseinään ja muovilistaan. Jos tulevaisuudessa haluaa vähän "veikeyttä" seinälle, niin listan taakse mahtuu vaikka led-nauha valaisemaan väliseinää. Saattaa kyllä olla, että moista blingiä ei Camalassa nähdä.


Levyn kiinnitystä varten rakentelin puusta rungon, johon levyn saa helposti ruuvattua kiinni.


Vähän maalia pintaan, niin vaalea puu ei näy mistään levyn kolosesta.


Muodot levyyn kopion viininpunaisesta vako mattoverhosta. Hieman muokkasin yläosaa, kolo helpottaa asentamista.


Levyn yläreunaan työstetty kolo helpotti levyn asentamista suoraan, muuten levy olisi tullut ikkunan alla olevan kaarevan muovin päälle.


Vielä luukun toiminnan tarkistus, tässä vaiheessa "sarana" on mallia hesusteippi.


Lopullisessa rakenteessa sarana on ihka oikea, pianosaranatyyppinen, koko sauman matkalla.


Kankaasta leikkelin hieman isomman palan ja liimasin sen levyn päälle kontaktiliiman avulla.


Liiman lisäksi käytin lyhyitä hakasia, joilla nidoin kankaan vielä takapuolelta kiinni. Kyllä pysyy kangas kiinni ja näyttää ihan siistiltä.


Valmis väliseinä paikoillaan ja yläreunassa erillinen peitelista.


Tästä näkee hyvin ton erillisen peitelistan, väliseinä on suora, lista noudattaa muovin kaarevaa muotoa.

Yksi homma taas tehtynä, seuraavana vuorossa?

No edelleen se uusi ohjausvaihde pitäisi hommata. Sen verran kovasti ohjauksessa oli väljää, että uusi simpukka on hommattava. Lisäksi pitäisi oikaista vasen takavanne, huomasin penkityksen yhteydessä renkaan pompottavan tosi kovasti. Alkuun kuvittelin ravistamisen johtuvan epätasapainossa olevasta kardaanista tai vastaavasta, mutta kyllä syyllinen taitaa olla vanne. Yli 80km/h nopeudessa tärinä on jo huimaa, sen kovempaa ei tee mieli edes ajaa. Kukahan pääkaupunkiseudulla oikoo vanteita?
Tämän lisäksi olen miettinyt lattiashifteriä. Alkujaan mielessä käväisi räikkätyyppinen shifteri, esim B&M:n Megashifter, mutta Caminossa ei ole oikeen tilaa sohvapenkin ja radion välissä. Jos moisen aparaatin autoon asentaisi, niin penkkejä ei voisi siirtää kun pari senttiä eteenpäin. Tämä olisi harmillista, jos autolla pitäisi ajaa alle 180cm. mittaisen henkilön.
No tähänkin taisi löytyä ratkaisu kun kävin US-Partsissa kyselemässä lattiashiftereitä. Ovat kuulemma aloittamassa Lokar:n kanssa yhteistyötä ja tämä tarkoittaa vaihtoehtoa, jossa kaikki mekaniikka jää lattian alle. Tämän johdosta lattian päälle ei tule isoa pahkaa, vaan pieni pussi tms. rakenne riittää peittämään kaikki mekaniikan. Mahtuu penkkikin liikkumaan kun käyttää tollasta karahkaa.