Eipä tässä tänään mitään järisyttävää tullut tehtyä, tollaista pientä näpertelyä usean pikku jutun kimpussa.

Irroittelin peräpäästä rungon ja korin väliset pultit, jotta sain nostettua koria sen verran, että sain sen yhden puslan pois, josta meni eilen pultti poikki. Kun pusla oli poissa, oli se pultintynkä helpompi ottaa pois. Ei tarttenut muuta kun pihdeillä vääntää. Onneksi löytyi yksi vanha pultti, jonka sitten laitoin paikalleen. Nyt on sitten kori paikoillaan, ihan kunnolla.

1244994061_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Nyt kaikki pultit on kiristetty ja kori vihdoinkin paikoillaan.

Jotkut varmaan muistavatkin, kun tuskailin sen takapään kallistuksenvakaimen kanssa. Pelkäsin vetäväni ne vakaimen pultit liian tiukkaan ja murjovani tukivarren lyttyyn. Onneksi joku lukee tätä blokia, sain yhdeltä rakentajaveljeltä hyvän vinkin, joka oikeasti oli niin selviö, että oikeen hävettää, että en tajunnut tätä itse. Kaveri sanoi, että vakiona siellä tukivarren sisällä on holkit, no totta kai siellä on holkit, miksen itse tota tajunnut. Sahasin metalliputkesta sopivan mittaiset holkit jotka asensin paikalleen. Nyt sai kiristää pultit ihan oikeasti tiukalle. Kiitos vielä kerran vinkistä.

1244994105_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Holkit takatukivarren sisään, nyt saa kallistuksenvakaimen kunnolla kiinni.

Käytin vielä hetken siihen, että rakensin bensalinjan kunnolla takapäähän, jotta sain bensatankinkin kiinni ihan viimesen päälle. Etupäässä bensalinja tulee teräspunosletkuna jäykältä metalliputkelta koneelle, näyttää kivalta. Takapäässä on ihan perus mustaa letkua käytetty, sehän ei näy mihinkään.

Eipä kai muuta tähän väliin, seuraavaksi pitäis kai laittaa käsijarruvaijerit takapäähän, ne kun unohtui laittaa tossa aikaisemmin. Sitten pitäisi jutella maalarin kanssa ton auton maalaamisesta, vaikuttaa vähän maalarin toiveet siihen, että kannattaako kone nostaa keulalle nyt vai maalaamisen jälkeen.
Ajattelin kyllä treeanata maalaamista sen verran, että maalaan itse ovien sisäpuolet ja oviaukot. Hyvä siitä tulee, usko on tässä tapauksessa todella luja.

1244994197_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Oviaukot pitää hioa melkein pellille, vanha punainen maali lähtee pois ihan paineilmalla, isoina lastuina. Loput maalaamisesta jätetään kyllä ammattilaiselle.