Jatkoin tänään hyvin alkanutta pintojen ehostamista, niin konehuoneessa, kun myös alustan puolella. Konehuoneessa paklasin ja hioin puhaltimen kotelon ja siihen liittyvät tilpehöörit. Kotelon kyljessä olleen reiän paikkasin siten, että liimasin sisäpuolelle pellinpalasen ja ulkopuolelle levittelin kittiä. Kun kitti oli kuivunut, hioin paikan kohdan sopivaan muotoon. Aika hyvä siitä tuli. Muuten purin kotelon sopiviin osiin ja osan maalasin pensselillä, osan paukkupullolla. Värinä tietenkin musta. Nyt kun tulipelti ja kotelot yms. on maalattu kertaalleen, alkaa se näyttämään ihan siedettävältä.

1241283428_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Puhaltimen kotelo paklattuna ja hiottuna, valmiina maalattavaksi.

1241283621_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kotelo maalattuna, puhaltimen maalasin erillään.

Kun nyt olin päässyt maalaamisen makuun, ajattelin maalata myös sisälokasuojat mustaksi. Ensin pesin lokasuojat hyvin, juuriharjan avulla. Sitten hioin pahimmat knöölit pois. Seuraavaksi suihkuttelin pinnat vielä silikoonipesulla jonka jälkeen ruiskin pintaan muovipohjamaalin. Maalaushommat suoritin ulkona, olihan keli hyvä maalaushommia ajatellen. Ehkä tuulta olisi saanut olla vähemmän. Pintaan suihkutin paukkupullosta kirkkaan mustan maalin, mutta matta olisi ollut ehkä parempi vaihtoehto. Täytyy nyt katsoa, että miltä toi konehuone näyttää, jos kaikki pinnat on maalattu kirkkaalla mustalla.

1241283934_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Sisälokasuojat pestynä, valmiina pintakäsittelyä varten.

1241283810_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Lokasuoja maalattuna muutamaan kertaan, kiiltää ja näyttää ihan kivalta. Eihän nää ihan uuden veroiset ole.

Kun olin maalannut noita pintoja ajattelin vielä sutia massaa korin pohjaan. Ensin kävin pohjan lävitse teräsharjalla, näin sain kaikki irtosorat ja pölyt yms. pois. Sitten pyyhkäsin vielä harjalla viimeiset pölyt pois. Pakko oli käyttää suojalaseja ja hengityssuojainta, pölyäminen oli aika valtavaa. Seuraavaksi rupesin sutimaan massaa pohjaan. Yritin käydä kaikki pinnat tarkkaan läpi, mutta täytyy vielä katsoa kunnolla pohja lävitse kohdevalon kanssa. Pohjaa en saanut ihan kokonaan valmiiksi, bensatankki pitää irroittaa ja massata tankin altakin. Muistaakseni tankissa ei ole vanhaa massaa pinnassa, jos näin oli, maalaan tankin mustaksi. Jos pinnassa on vanhaa massaa, niin sitten pelkkä massaaminen saa riittää.

1241283535_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pohjasta harjailin irtohiekan ja muun mujun pois teräsharjalla.

1241283678_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Pohja massattuna taka-akselille saakka. Täytyy vielä irroittaa toi kardaanisuoja ja maalata sekin, mustaksi.

Näissä merkeissä homma jatkuu siihen saakka, kunnes appiukko antaa vihreätä valoa sen perän suhteen. Kun valo loimottaa vihreänä, pääsee taka-akseli vihdoinkin paikoilleen ja runko rullaamaan.