Tuntuu vähän tyhmältä kirjoittaa uudestaan samat asiat kuin syyskuussa, kun olin tässä tilanteessa Camalan kanssa. Eli olen menettänyt projektin suhteen alkuperäisestä aikataulusta noin kolme kuukautta. Toisaalta, tämä El Orange Camala on projektina selkeästi helpompi, joten saa nähdä milloin auto on ajokunnossa.
Töissä tuli kyllä jo lyötyä veto pomon kanssa, että auto on huhtikuun 24 päivä toimiston edessä, vaikka sitten trailerilla tuotuna:). Tietty aika olis just sopiva ajatellen alkuperäistä aikataulua, eli American Car Showhun Camalalla, nyt siis toivottavasti El Orange Camalan puikoissa.

Tänään purin siis autosta keulaa, eli puskuri pois keulalta ja sen jälkeen oli vuorossa sisälokasuojat, lokasuojat ja jäähdyttäjän kehys. Lokasuojat olisi kyllä olleet helpommat ottaa pois, jos olisin ottanut ovet ensin paikaltaan. Ovethan täytyy kuitenkin irrottaa, jotta saan maalattua ne korin väriin myös sisäpuolelta ja passattua ja linjattua ne takasin paikoilleen kunnolla. Nyt ovet roikkuu ja ovat muutenkin vähän sinne päin.

2142455.jpg
Oikea lokasuoja irroitettu ja vasen vuorossa seuraavaksi.

2142458.jpg
Syylärin kehyksen kunto on selkeästi parempi kuin sinisessä, suorakin se on. Puslat terveet ja pelti myös.

Helpompaahan purku tällä kertaa oli, kun mikään ruuvi ei ollut jumissa, pellit oli terveitä ja muutenkin kokemustakin on jo kertynyt edellisen korin kanssa.
Todellakin, tällä vehkeellä on terveen paperit. Näyttää jopa siltä, että kori olisi ollut jo aikanaan irti rungolta, rungon ja korin väliset puslat on vielä aika hyvässä hapessa ja pohja sekä runko on maalattu joskus vuosia sitten. Ruostetta ei siis ole juuri nimeksikään.

2142461.jpg
Keulan pellit irroitettuna, ovet vielä paikallaan.

Kun keula oli purettu pelleistä, irroittelin rungon ja korin väliset pultit, kopan voisi kohta taas nostaa rungolta ja ottaa rungon lähempään tarkasteluun, toistaiseksi näyttää kyllä hyvältä. Pultit irtosivat suhteellisen hyvin, puslat oli terveen oloiset, joten ne on varmaan vaihdettu El Orange Camalan kilpavuosina. Seuraavaksi lähtee ovet irti ja sitten sisusta, penkit yms.
Kun koppa on laihdutettu ylimääräisestä painosta, pyydän kaverit nostohommiin, vaikka itse sainkin viimeksi korin ylös, niin on nopeampaa nostaa koppa miehissä.

Jospa huomenna sitten lähtis ne ovet ja sisusta, kattopahvi oli aika surkean oloinen, mutta uusi siis löytyy jo tallista.