Tässä onkin mennyt muutama viikko, kun viimeksi kävin tallin puolella heilumassa. Viime viikonloppuna iski pikaflunssa, joten en tehnyt autolle silloin mitään.

Tänään puuhasin muutaman pikku jutun kimpussa ja sitten laskin korin alas. Kuten varmaan joku muistaakin, niin kori lepäsi parrujen päällä ja hieman väärässä kohdassa runkoon nähden. No eipä hätää, vedin parin kuormataljan avulla koria eteenpäin, sopivaan linjaan pultin reikien kanssa.
Sitten vaan tunkki korin alle ja nostin sitä hieman, jotta sain etupään tukena olleen parrun pois korin ja rungon välistä. Sitten vaan laskin varovasti korin alas. Seuraavaksi laitoin etupään pultit kiinni kevyesti. Kaikki aluslevyt ja muut kilkkeet laitoin puslien mukana tulleen ohjeen mukaisesti, yllättävä veto, eikö? Kuka mies oikeasti lukee ohjeita, ennen kun on ihan pakko ja silloinkin on parempi, jos vaimo lukee ne. 

1244912918_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Kevyttä säätöä parin kuormataljan avulla. Sitten onkin kori ja runko linjassa.

Takapään kanssa käytin samaa kikkaa, kun etupäänkin kohdalla. Tunkilla perä ylös ja parru välistä pois ja sitten vaan varovasti kori alas.
Tämän jälkeen rupesin laittamaan muita korin pultteja kiinni. Yhden pultin kanssa sai taistella varmaan tunnin, ennen kuin sain puslan asettumaan kohdilleen, en tiedä mistä johtui, mutta jotenkin pultin reikä oli sentin sivussa ja en meinannut saada pulttia paikalleen. Kun kaikki pultit oli kevyesti huulilla, mittasin vielä korin ja rungon välin molemmin puolin, edtupäästä ja takapäästä. Kori lepää millin tarkkuudella rungolla, hyvä niin. Kun kori oli kohdillaan, aloitin pikkuhiljaa kiristämään pultteja paikoilleen, muutama pultti meni ihan nätisti, mutta sitten napsahti yksi pultti poikki. Voi saasta, meinaa olla vaikea irroittaa se pultin tynkä sieltä puslan sisältä. Nyt kai pitää nostaa korin takapää taas ilmaan, jotta puslan saa pois ja sitten pitää keksiä joku jippo, jolla saa sen poikki menneen pultinpätkän pois. Sen verran kasvoi sarvea otsaan, että jätin ton pultti homman huomiseen.

1244912996_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Peräpään laskeminen meneillään, tunkki on kyllä oiva apuväline monessa autohommassa.

1244913169_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Parru pois välistä, kori alas.

1244913403_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Aika linjakkaasti toi koppa tossa rungolla makaa.

1244913484_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Täytyy nyt katsoa, että kuinka korkealle toi kori meinaa lopulta jäädä.

Nyt kun koppa on rungolla, rupeaa tää rojekti taas näyttämään vähän enemmän autolta. Pikkasen ylhäällä toi takapää näyttäis kyllä olevan, täytyy katso vielä ajoasento kun auto on kasassa, ehkä sitä pitää laskea muutama tuuma alemmaksi? Ei viitsi lähteä vielä pudottamaan kun putkistokin pitää ensin rakentaa, sille pitää jäädä tilaa auton alle. Sitten kun kaikki on lähes valmista, annetaan jousille lämpöä, tai rälläkkää, molempiparempi.